ABN AMRO

B2B sales campagne

Voor elke potentiële klant een gepersonaliseerde website en video

Samen met ABN AMRO werkten we aan een vooruitstrevende salescampagne gebaseerd op gepersonaliseerde content. Een campagne bedacht door en uitgevoerd met mensen van de bank. Startpunt was een intensieve co-creatie sessie waarin we met vertegenwoordigers van verschillende afdelingen binnen ABN AMRO brainstormden over personal marketing. Het resultaat is een campagne waarin de Directeuren Bedrijven van ABN AMRO zelf de hoofdrol spelen. Geen acteurs dus maar echte mensen van de bank. De campagne is erg succesvol geweest en is onder andere opgenomen in een artikel op Marketingfacts over ‘Hyper-Personalised Marketing’ met daarin veel inspirerende voorbeelden van o.a. Coca-Cola en Old Spice. Je kunt het artikel hier lezen: marketingfacts/hyperpersonalisedmarketing 

Benieuwd naar de making-off van deze campagne? Bekijk de video hieronder.

De campagne in het kort

Alle prospects ontvangen een direct mail met daarin een papieren iPad waar een link naar de gepersonaliseerde website op staat. Eenmaal op de website zien zij een video waar hun eigen website en naam subtiel in zijn verwerkt. De Directeur Bedrijven uit jou regio spreekt je ‘persoonlijk’ toe en geeft aan dat hij graag een afspraak maakt om samen te bekijken wat ABN AMRO voor jou kan betekenen. Een slimme en laagdrempelige call to action. Enkele dagen later belt de Directeur de prospects zelf op om ze uit te nodigen voor een gesprek. Het hele proces van A tot Z zie je in deze video: