Rabobank

Aandeel in de Buurt

Crowdfunding voor Nederland

De Rabobank ondersteunt met Aandeel in de Buurt slimme initiatieven die de lokale omgeving versterken. Je kunt via het Aandeel in de Buurt-platform eenvoudig online je eigen project starten en je netwerk mobiliseren om tijd, kennis en/of geld te verzamelen. Goede ideeën worden zo succesvolle projecten waarmee we Nederland sterker maken.

 

Communicatiecampagne

Limelights realiseerde in samenwerking met de 1%Club  een communicatiecampagne. We hielpen daarbij de deelnemers met het opzetten van hun eigen crowdfundingcampagne. Voor Aandeel in de Buurt gingen we langs bij projecten door het hele land en schoten we campagnebeelden. De foto’s worden ingezet op de website, social media en in email-nieuwsbrieven.

 

Roadtrip

Onze tour bracht ons naar verrassende plekken. We bezochten onder andere een voetbalvereniging in Putten die zonnepanelen op hun kantine wilde realiseren, een tennisvereniging in Genemuiden en een start-up incubator in Nijmegen. Het is fantastisch om de energie van alle deelnemers te zien en deze in beeld vast te leggen!

Communication Campaign for the Aandeel in de Buurt Rabobank

Crowdfunding Masterclass

De projecteigenaren leerden in één dag alles over crowdfunding en crowdsourcing tijdens de crowdfunding masterclass. Wij maakten daar de campagnebeelden en -video’s voor elk project. Ook hielpen wij ieder project met het schrijven van een bondige pay-off en het bepalen van de juiste campagnekleur. De pay-off en kleur werden uiteindelijk ook in de campagnebeelden en -video’s geïmplementeerd.

Communication Campaign for the Aandeel in de Buurt Platform Rabobank Communication Campaign for the Aandeel in de Buurt Platform Rabobank

Co-Creatie

Onze communicatiecampagne heeft als kick-off vrijwel altijd een co-creatiesessie. Hierbij gaan alle betrokkenen samen aan de slag om de kernboodschap te bepalen en campagne-ideeën te bedenken. Ook bij de Aandeel in de Buurt campagne was een co-creatiesessie het vetrekpunt. Er werd tijdens deze co-creatie in teams gebrainstormd. De deelnemers werden bovendien uitgedaagd om hun idee te pitchen in een korte video. Onderstaand een impressie van de co-creatie sessie.