RaboBonden

Vakbondslid, helemaal van deze tijd!

Belang van een sterke vakbond

Het ledental van de vakbonden loopt al een aantal jaren terug, ook binnen de Rabobank. Tegelijk stijgt de gemiddelde leeftijd van de leden. Juist nu de jonge generatie een onzekere toekomst tegemoet gaat. Zo zeker is je vaste contract niet meer, en ook als je nog even blijft, zijn je arbeidsvoorwaarden niet in beton gegoten. De rol van de vakbonden is de laatste jaren veranderd, maar een sterke vakbond blijft belangrijk. Dat vindt ook de Rabobank. Zij hebben ons daarom gevraagd om de vakbonden binnen de Rabobank (FNV, De Unie, CNV) meer zichtbaar te maken.

 

Vakbondslid, helemaal van deze tijd!

Samen met Erik-Jan Bolsius van Jurist in communicatie zorgen wij voor meer zichtbaarheid van de vakbonden binnen de Rabobank. Zowel online via de website helemaalvandezetijd.nl,de RaboBonden Facebookpagina en LinkedIn, als offline met acties bij de banken. Met de campagne ‘Vakbondslid, helemaal van deze tijd’ zetten wij het goede en belangrijke werk van de drie vakbonden op een eigentijdse wijze in de spotlights. Door de drie bonden te verenigen in de RaboBonden en een optimistisch geluid naar buiten te brengen proberen we de bonden op een positieve manier onder de aandacht van de Rabobank-medewerkers te brengen.

De facebook pagina die we voor de vakbonden hebben gelanceerd heeft inmiddels +3.000 volgers en ook de LinkedIn pagina doet het goed met +1.000 volgers.

Limelights Internal communication campaign for the unions active at the Rabobank Limelights Internal communication campaign for the unions active at the Rabobank

Onderhandel mee via WhatsApp

De RaboBonden introduceerden in samenwerking met C2B in 2016 een WhatsApp community. Inmiddels hebben meer dan 1.000 Rabobank medewerkers zich aangemeld. De vakbonden krijgen op deze manier waardevolle input die ingezet wordt tijdens de onderhandelingen over het sociaal plan en cao. Via de WhatsApp community weten de RaboBonden continu wat er speelt bij de Rabobank en worden onderhandelingen voorbereid met behulp van belangrijke inzichten die rechtstreeks van de medewerkers komen. Als er een vraag wordt gesteld via WhatsApp komen er binnen no-time 100’en antwoorden binnen: een unieke manier van onderzoek!

Limelights Internal communication campaign for the unions active at the Rabobank

Meer weten over onderzoek doen via WhatsApp? Op Marketing Online zagen we dit artikel Zo zet je WhatsApp in als marktonderzoeker voorbijkomen.