Booking.com

Cares Challenge

Let's start a Cares Revolution

10.000 medewerkers, verspreid over 175 kantoren wereldwijd, die zich allemaal één dag per jaar inzetten voor het beter en aantrekkelijker maken van hun stad of land. Het doel: de impact van toerisme op de lokale gemeenschap positief beïnvloeden. Dat is een uitdaging en tegelijk de ambitie van Booking.com. Maar hoe moedig je al die medewerkers aan om ook echt gebruik te maken van de mogelijkheid om de wereld zo een klein beetje beter te maken? Wij hielpen Booking.com hiermee.

 

10.000 people, 10.000 days to make a difference

Met een nieuwe visuele stijl en de pay-off ‘10.000 people, 10.000 days to make a difference’ ontwikkelden wij een activatiecampagne. Door de Cares-dag als een Challenge neer te zetten stimuleerden wij de medewerkers deel te nemen, maar ook zelf initiatieven te starten.

 

Online en offline

Als kick-off van de campagne ontwikkelden wij een poster- & stickercampagne met inspirerende Booking Cares-quotes. Voor de interne kanalen ontwikkelden wij wekelijkse content en een toolkit om collega’s te inspireren mee te doen aan de challenge. Zo hielden we alle medewerkers up-to-date over de gave projecten die wereldwijd worden geïnitieerd. In de communicatie naar de medewerkers speelde de Booking Cares Facebookpagina een cruciale rol. Hier lieten we de medewerkers via Facebook ads zien welke projecten er wereldwijd allemaal gerealiseerd worden. Zo kon Booking.com de medewerkers op een laagdrempelige manier ook buiten werktijd bereiken.

Cares Time Travelers gallery

Tijdens een groot medewerkersevent in de RAI in Amsterdam bedachten wij een Booking Cares pop-up gallery waar we de medewerkers de gelegenheid gaven om hun eigen ‘sustainable message’ te delen met collega’s.

Limelights Booking Cares Campagne voor Booking.com