Mare

Huisstijl en website

MARE is een Amsterdams bureau dat zich specialiseert in future-proof kwalitatief onderzoek. Met 26 man en een indrukwekkende lijst grote klanten als VodafoneZiggo, ABN AMRO, KPN, McDonald’s en Dr. Oetker, is MARE een belangrijke speler in de markt van kwalitatief onderzoek.

Opdrachtgevers komen primair voor een gedegen advies. Veel onderzoeksbureau’s kiezen daarom voor een serieuze en zakelijke uitstraling. MARE wilde graag verfrissend en anders overkomen dan veel van haar concurrenten. Wij hielpen hen met een nieuwe huisstijl en website die de professionaliteit en autoriteit van een gevestigd onderzoeksbureau combineert met een onconventionele, spankelende en speelse uitstraling om zo een creatief statement te maken.

Hoe pakken we dat aan?

Ben je benieuwd hoe we dit proces aanpakken en wat er bij komt kijken? Lees dan hieronder verder.

Onderzoeks- en strategiefase

We starten het proces met een co-creatie met partners en werknemers. Hiermee verzamelen we een grote hoeveelheid input voor het creatieproces en creëren we tegelijk draagvlak binnen de organisatie. De verzamelde informatie werken we uit in een debriefing en koppelen we terug aan de klant. Vervolgens nemen we een aantal diepte interviews af. Nadat we alle informatie verwerkt hebben en de klant het eens is met de gekozen startegische richting gaan wij aan de slag met het ontwerp van de nieuwe huisstijl en merkidentiteit.

Limelights_gif_MARE

Ontwerpfase

We beginnen met het ontwerp van een nieuw logo, hiervoor presenteren we altijd een paar richtingen. Ook doen we een voorstel voor een lettertype. Als deze door de klant zijn goedgekeurd werken we dit verder uit in de stationary: logo, briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. In de volgende fase kunnen we de merkidentiteit verder uitwerken in allerlei middelen denk aan de website, templates voor de nieuwe bedrijfspresentatie en contracten maar ook branding op kantoor. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Belangrijk in al onze trajecten is om de klant voortdurend betrokken te houden bij het creatieproces zodat we in een latere fase niet terug hoeven naar de tekentafel. Daarom delen we het project op in heldere fases met een strakke deadline:

fase 1: logo-concepten
fase 2: definitieve logo en concept huisstijl
fase 3: definitieve logo en huisstijl, concept website, concept presentaties
fase 4: doorvertaling overige media/middelen

Meer weten?

Wil je meer weten over huisstijlen en websites? Bel ons op 020-6060796 of stuur een mail naar info@limelights.nl.